Zakelijke conflicten

Zakelijke conflicten ontstaan tussen mensen in organisaties en tussen bedrijven onderling. Denk bijvoorbeeld aan conflicten binnen een bestuur, tussen aandeelhouders of maatschappen. Financiële en contractuele verschillen kunnen zorgen voor veel strijd over bijvoorbeeld:

– Afspraken en contracten
– Verschil in visie of strategie
– Waardering van activa/passiva, bedrijfsonderdelen of aandelen
– Onduidelijkheid over taken en verantwoordelijkheden
– Levering van diensten en produkten
– Vertrouwensbreuken

” In 80% van de gevallen wordt door mediation een zakelijk conflict sneller en beter opgelost; met behoud van de (klant) relatie”

Mediation reikt verder dan de inhoud

Emoties lijken irrelevant terwijl juist in de commerciële sector het gevoel ‘het iemand te gunnen’ belangrijk is. Veel deals worden buiten de ‘boardroom’ om gesloten. Veel samenwerkingsverbanden lijken op een zakelijk ‘huwelijk’ . Uit elkaar gaan doet pijn. Men verschuilt zich achter de inhoud. Bij conflicten tussen leveranciers en klanten is de relatie van wezenlijk belang. In de toekomst weer met elkaar kunnen handelen levert geld op. De relatie goed houden en snel tot een oplossing komen, is juist in de zakelijke markt van groot belang. Emoties spelen hier terdege een rol.

Het is belangrijk om een mediator in te zetten met een bedrijfsmatige achtergrond en een gespecialiseerd netwerk. Iemand die snel het speelveld kan overzien en zaken herkent. Dit geeft vertrouwen en draagt bij aan een goede en snelle oplossing.

Mediation4People

Mediation inzetten bij zakelijke conflicten is sneller en goedkoper dan een gerechtelijke procedure. Een procedure scherpt het conflict aan. Er is altijd een winnaar of een verliezer. Voor beide partijen is de relatie voorgoed verstoord. Reputatie schade kan worden voorkomen, doordat het conflict niet in de openbaarheid komt.

In een Business Mediation, waarbij de communicatie weer op gang is gebracht, worden partijen in staat gesteld samen te onderhandelen. Een goede ‘deal’ kan ook bij een conflict veel winst opleveren. Vaak zijn de verhoudingen al zodanig verstoord dat ook onderhandelingen tussen – onafhankelijke – adviseurs van de conflictpartijen nauwelijks nog mogelijk zijn door het ontstane wantrouwen.
Mediation 4People gaat – al dan niet samen met gespecialiseerde partners uit haar netwerk – op onafhankelijke wijze het gesprek tussen de partijen faciliteren, waardoor een beter gedragen oplossing tot stand kan worden gebracht. Oplossingen waarmee alle partijen tevreden kunnen zijn.

Voordelen van Mediation

  • Behoud van de relatie
  • Sneller
  • ‘Win-Win’
  • Geen reputatie schade
  • Kosten besparend

Neem contact op

Mediation 4 People

E-mailadres: info@mediation4people.nl

Telefoon:  06 5373 6874

Wij zijn gecertificeerde mediators en ingeschreven in het kwaliteitsregister
van de Mediators Federatie Nederland.

MfN-Registermediator CMYK

Contactformulier

money70

Goedkoper dan procederen

watch

Snellere en ‘Win-Win’ Oplossingen

beklonken s

Behoud van de relatie

Door Mediation is onze samenwerking respectvol beëindigd; met behoud van onze relatie.

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een adviesgesprek.